16. august 2011

Den forurolige oplevelse af vand på kameraet...


Tidlig morgen. Kun iført badeshorts, sweatshirt og to Canon kameraer... Venter. I vand til skridtet. Venter på starten.
En gruppe triatleter stiller sig an ved startlinien. De er klar. Ude i vandet står jeg. Også klar. Spænding i luften. En dame spankulerer forbi de stærke kroppe iklædt neopren. Hendes pegefinger er løftet og peger lige op mod himlen, som pegede hun på vorherre. Et minut til start. Sitrende venten.
Endelig nedtælling: Tre...to...en... et kompressorhorn trykkes i bund. Atleterne stormer mod vandet!



Jeg holder fingeren på udløseren og hører tydeligt hvordan lukkeren stempler for fuld kraft, alt imens vandet piskes op og pludselig fylder hele søgeren! Den kølige, klamme og foruroligende oplevelse af vand der rammer kamera, ansigt og resten af kroppen sker så hurtigt at jeg slet ikke når at reagere!
- Min idé med at være tæt på action´en havde en pris... Sikke en start på en meget lang dag! Og billederne blev ikke engang specielt vellykkede. Lidt for ´udefinerede´... Men hey, man kan ikke vinde hver gang :-)


Til gengæld synes jeg dette billede er ret cool! Direkte modlys giver lækkert retro ´lensflare´ og atletens udtryk bidrager til den intense stemning.


Ved T2 skifter atleterne fra cykling til løb. De ambitiøse har ingen tid at spilde; deres cykel gribes af en official, mens de selv spæner med cykelstive ben mod skiftezonen - forude venter 42,195 km. løb!



Et hvirvar af følelser! Glæde, smerte, stolthed, træthed og sejr! Mange følelser kommer til udtryk når atleterne passerer målstregen. Og det er blandt andet derfor at lang-distance triathlon er så fedt at fotografere; drama, udfordring og sejr! Masser af gode motiver...
Ligesom sidste år laver jeg en samling billeder fra KMD Challenge Copenhagen 2011 der bliver præsenteret i et online slideshow.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar